Mândru că sunt român: cel puţin 1 motiv

Mereu ne plânge m de biata noastră ţărişoară. Ne plângem de români. Că sunt corupţi, că sunt necivilizaţi, că sunt leneşi…O facem ca şi cum am fi extratereştri. Apoi începem să povestim cu o pasiune neobosită despre cum e „dincolo.” „La ei,” care în general îi desemnează pe germani sau pe americani, „nu este gunoi.” „Te amendează dacă arunci guma pe jos. Nu este praf.” Găsesc că este foarte interesant că oameni care se plâng în legătură cu corupţia din România încep să povestească în momentul următor despre vreun poliţist „rău” care i-a amendat pentru că nu aveau centura („Ce om!!!”) sau despre vreunul „bun” care i-a iertat şi s-a mulţumit cu 20 de lei. (Ce om caritabil!!!Putea să pretindă mai mult, dar nu a făcut-o!) Despre cum şi-au „rezolvat” pensia de boală că oricum salariile sunt mici şi nu se merită…după care turuie mai abitir despre corupţia politicienilor.

Avem totuşi vreun motiv pentru care să ne mândrim că suntem români? Prietenii mei danezi mi-au sărit în ajutor: natura! „Ce ţară frumoasă aveţi!” Dar, vai, asta doar mi-a confirmat temerile. Natura este darul lui Dumnezeu pentru noi, dar de care adeseori ne-am bătut joc şi nu am ştiut să îl administrăm corect.

Mai rămâne atunci vreun motiv? Cred că da, dar, din păcate, trebuie să ne întoarcem în trecut, tocmai în perioada comunistă. Să ne amintim de eroii care au murit în închisori. De cei care au suferit, dar nu au cedat. Să ne amintim de mai-marii noştri în credinţă care ne-au arătat că preţul uceniciei trebuie şi poate fi plătit. Care ne-au lăsat atâtea comori, atâtea diamante, şlefuite în noaptea celor mai adânci suferinţi. Noi ne mândrim cu ei, dar nu sunt sigur că şi ei, cei care mai sunt încă în viaţă pot face asta. Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce? Cred că sunt întrebări la care trebuie să medităm cu toată seriozitatea.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în "Ţara mea de glorii". Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Mândru că sunt român: cel puţin 1 motiv

  1. Carolina zice:

    Romanii … sunt oameni saritori si darnici, sunt ospitalieri si optimisti sunt rezistenti (psihic si fizic – si cand zic asta ma gandesc la cei 25 de ani trecuti de la Revolutie in care clasa politica s-a jucat cu psihicul nostru ), sunt oameni buni si inimosi. Nu am umblat eu in multe tari dar am comparat cu ce am gasit in Suedia si in Ungaria. (Aici vorbesc de poporul roman si nu de clasa politica roaman – care este cu totul altceva).

  2. mike zice:

    Cine invata din greseli acela -prospera. Din pacate nu pot sa spun asta despre -Romania. Am plecat din tara in 1989 in U.S.A.-prima impresie? lumea pe strada ma saluta zimbind –how are you?? (cum esti ?) si ma intrebam cum acesti oameni i-mi zimbesc cu toate ca nu ma cunosc?? caci in tara in loc de buna ziua te trimetea rapid la origine, daca cumva nu erai placut la vedere.- In primele 6 luni m-am angajat si nu ma intrebat nimeni ce religie sau ce partid servesc–apoi vazind in mine un om de incredere m-au trimis la College ( in Romania nu am putut sa termin din cauza dosarului -fiu de pocait–tatal martir pentru credinta) Prima vizita in tara 2004 –ce am vazut acolo –tara bananiera-(cuvint luat din ziarul Tribuna Sibiului)-dezastru total-drumuri proaste-gunoaie,,mizerie pe toate planurile–oameni debusolati,familii destramate din cauza plecari la munca in Europa.- Inechitatea sociala, ma socat–tineri pensionari (handicapati?) pensionari ravolutionari? . Agricultura la pamint-cimpuri lasate in paragina–Fabricile din Sibiu disparute peste noapte.Am ramas cu un gust amar–dar natura -muntii, padurile, riurile nu sau schimbat –tot frumoase au ramas – Avem o tara foarte frumoasa si binecuvintata ,dar ce folos ,ca unii oameni nu o apreciaza si nu o ocrotesc.- Viitorul Romaniei??pina cind mincinosii ,hotii si ,plagiatorii,o conduc nu vad soare la orizontul tarii.. Apropierea de Domnul ar fi primul pas spre repunerea tarii pe temelii solide. God bless Romania!!!!!!

Lasă un răspuns

