Ce mi-aş dori să nu mai văd pe Facebook!

           1. Indecenţă. Nu mă refer aici doar la indecenţa grosolană, promovată de anumite publicaţii & indivizi, ci şi la indecenţa „involuntară” promovată de aceia care nu înţeleg diferenţa dintre privat şi public. Există anumite lucruri perfect legitime în contextul lor privat, dar care devin groteşti atunci când sunt aşezate în spaţiul public. Nu văd nimic indecent în a merge la mare şi a face baie în, evident, costum de baie! Dar nu văd de ce te-ai afişa în felul acesta pentru sutele (poate miile?) de prieteni de pe FB.

            2. Afirmaţii gratuite, de genul: „Eşti o minunată!”, „Sunteţi superbi!”, urmate invariabil de „Te pup” şi de o faţă pupătoare sau zâmbitoare. Înseamnă superficialitate şi exagerare. Cum vei spune când chiar vezi ceva minunat şi superb?

            3. Alimente: fiecare felie de pâine cu zascuscă, ou fiert sau fript, ceaşcă de espresso, clătită, măr consumate. De fiecare dată se găseşte o turmă care să exclame „Vreau şi eu…” Sunt perfect de acord cu faptul că există realizări culinare remarcabile. Cei care mă cunosc  personal ştiu că îmi place să fac de mâncare şi să…o mănânc. Îmi place şi să le văd pe FB, mai ales că există un loc în care gătitul trece de limitele utilului şi devine artă. Îmi place să văd aşa ceva, dar să înţelegem că lumea nu este interesată de meniul nostru zilnic.

            4. Narcisism: eu în parc, eu în rochia albastră, eu într-un picior, eu în centru, eu la biserică, pantofii mei cu toc, unghiile mele verzi, ungile mele albastre, genele mele false, freza mea cu păr negru, freza mea cu păr galben…Cred că o poză sau un album trebuie să comunice mai mult decât „Sunt cea mai frumoasă/ cel mai frumos din ţară, daţi like-uri ca să vă pot mulţumi!”

            5. Imagini care conţin cruzime sau violenţă. Nu îi ajută cu nimic pe cei în cauză, dimpotrivă duc la desensibilizare şi, pe o perioadă lungă de timp, au chiar efectul advers. Textul este suficient pentru a lua cunoştinţă şi a ne ruga.

            „Doamne dă-ne-nţelepciune!”, spune cântarea, iar eu spun AMIN!

Vă doresc un sfârşit de săptămână cât mai plăcut!

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Despre lume & viaţă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Ce mi-aş dori să nu mai văd pe Facebook!

  1. Marius David zice:

    Reblogged this on Marius Cruceru and commented:
    Right! Sînt cu tine, Valentin!

  2. adela parvu zice:

    Eu cred ca fiecare instrument, canal de comunicare, retea de socializare care exista pe lumea asta pot fi folosite atat pentru bine, cat si pentru rau, din pacate. Dar mai cred ca oamenii buni trebuie sa propage binele si frumosul. Atat timp cat scriem despre ce e urat si rau nu facem decat sa amplificam lucurile negative. Ma astept sa faci o postare si despre ceea ce-ti place pe Facebook si astfel sa dai exemplele bune si frumoase 🙂

  3. Mihu zice:

    Reblogged this on Cine citeşte să înţeleagă! and commented:
    Chiar aşa! Bine că a scris-o şi altcineva:)

  4. Anca zice:

    Numarul 5 e numarul 1 in lista mea! Poate e doar stomacul de femeie dar , chiar mi se face rau!

  5. Pentru asta exista SETARILE ! Care iti permit sa alegi CE SA VEZI ! De la CINE sa vezi sau nu !
    Problema celor ce se lamenteaza e de fapt ca nu se pot abtine sa nu traga cu ochiul la ce fac ceilalti …intodeauna cand exista exibitionisti exista si categoria celor ce adora sa traga cu ochiul la ce fac ceilalti …so , hai sa nu ne lamentam si sa invatam sa setam corect facebook ul daca suntem prea pudici sau prea deranjati …dar ma indoiesc ca o vor face …

  6. gabi zice:

    FB e o mare tampenie,parerea mea.

  7. Reblogged this on MariusTeodoru's Blog and commented:
    Subscriu!

Lasă un răspuns

