Ne place sau nu, predicarea nu poate fi înlocuită!

Particip săptămânile acestea la un curs despre predicare. Încă din prima zi mi-au fost consolidate convingeri pe care deja le aveam: predicarea nu poate fi înlocuită, predicarea trebuie să fie prioritară în închinarea noastră şi predicarea trebuie să fie biblică.

Ştiu că sunt foarte mulţi care contestă afirmaţiile de mai sus, din diverse motive. Unii spun că predicarea a devenit o metodă irelevantă de a prezenta Evanghelia. Fals! Predicarea neadecvată şi superficială este irelevantă. O predicare dinamică, relevantă şi în acelaşi timp ancorată într-un studiu profund al Sfintelor Scripturi este un izvor de apă proaspătă pentru vremurile în care trăim. Îndrăznesc deci să afirm că problema nu e la predicare, ci la predicatori. E ca în medicină. Faptul că există medici slab pregătiţi şi nepăsători, nu înseamnă că trebuie să închidem spitalele!

Unii spun că relaţiile, consilierea, vizitarea sau lucrarea socială sunt mai importante decât predicarea. Sună foarte spiritual la prima vedere, dar nu este aşa. Martyn Lloyd-Jones afirma, pe bună dreptate, că nevoia tot mai mare de consiliere pare să fie rezultatul unei predicări ineficiente. E clar, cele două trebuie să meargă mână în mână. DAR, predicarea are prioritate.  Sper că sunteţi de acord cu mine. Dacă nu, verificaţi cu Biblia! (va urma).

Anunțuri

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ne place sau nu, predicarea nu poate fi înlocuită!

  1. foolfield zice:

    Predicarea e un discurs specializat. Atunci cand e declamata de catre un astfel de specializat, cum e pastorul de pilda, predicarea graviteaza invariabil in jurul unei lumi vazute prin lentile teologice. O lume alta decat cea in care isi duc veacul cei ce traiesc in lumea reala. Ai nevoie de mult curaj sa te incumeti a trai in afara lumilor imaginate. In acelasi timp, am senzatia ca nu e usor fara ele. Poate ca predicarea ar trebui sa se ancoreze in realitatea bruta, nedeformata, neforjata dogmatic, ceea ce ar implica probabil schimbari de perspectiva privind abordarea subiectelor care preocupa mintea omului contemporan. In opinia mea, predicarea relevanta este cea care, surprinzand realitatea frusta, rezista tentatiei de a perora solemn in marginea ei. E doar o parere personala. Subiectul e de actualitate si merita dezbatut.

  2. tibi zice:

    Predicarea are prioritate daca se adreseaza unei nevoi specifice a comunitatii. Daca subiectele sunt alese haotic, fara nici o legatura cu nevoile comunitatii, nu pot fi urmarite usor si nici digerate. Este ca si cum ai da o medicatie in mod haotic unui bolnav cronic. „Hai sa dam si asta ca poate o folosi candva, cuiva”. De aceea predicatorul trebuie sa cunoasca nevoile auditoriului si aceasta se realizeaza prin relatii, vizite, consiliere, activitati sociale, et c.
    Unii sunt de parere ca predicatorul sa lucreze si altceva in afara predicarii ( sa aiba si o alta calificare intr-un domeniu practic, ca si toti apostolii), sau sa fi lucrat macar cativa ani la patron sa stie care este viata celor ce lucreaza 10-12 ore zilnic si sambata pentru un salariu minim pe economie sau putin peste, ori inainte de a fi admisi la seminar sa se ceara sa fi lucrat in „campul muncii” macar 3-4 ani si nu de pe bancile scolii sa sara direct la amvon si sa vorbesaca nepotrivit cu cei ce sunt rupti de oboseala fizica si nu numai…

    • Valentin Fat zice:

      Pentru ca un predicator sa fie sigur de relevanta sa trebuie sa predice Cuvantul lui Dumnezeu care „ramane in veac.” In timp ce multe idei si filosofii vin si se duc, Cuvantul Domnului ramane vesnic relevant. Cred ca una dintre marile probleme ale predicatorilor este ca prezinta Scriptura intr-un mod superficial. Dar sa nu uitam ca pentru a aprofunda Scriptura este nevoie de timp.Apostolul Pavel a lucrat la facerea corturilor doar pana au venit ceilalti, dupa care s-a dedicat in totalitate vestirii Evangheliei. Principiul enuntat, tot de el, este ca cine vesteste Evanghelia trebuie sa traiasca din Evanghelie. Situatiile in care predicatorul practica slujbe diferite, straine de chemarea sa sunt exceptia, nu regula.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s