Amvon mare, biserica mica…

Sunt la un curs de predicare. In timp ce eram adancit intr-un text din 1 Tesaloniceni, mintea mea a inceput sa zboare…

Si s-a dus la o bisericuta mica de tara, cum sunt multe in Romania. Cand intru, focul duduie in soba argintie. In biserica sunt doar cativa. O sora in varsta, asezata pe ultimul rand, adormise si s-a trezit la suntetul usii pe care am scapat-o si am trantit-o. O alta, asezata cu doua randuri mai in fata, cum altfel???, imi intinde mana zambitoare. Sunt si doi frati in adunare. Unul se ridica si mai baga lemne in soba deja supraincalzita. Ce sa faca altceva? Se plictiseste. Celalat e chiar fratele diacon. Imi cer scuze pentru intarziere. Fac o socoteala rapida: fiecare are cate cinci banci.

„Ne suim?”, ma intreaba fratele diacon. „Cum credeti…” raspund eu cu jumatate de gura. In timp ce ne ridicam imi spune ca aici „ne punem pe genunchi.”

Ups!!! Cum mi-or arata talpile pantofilor? Poate ca am noroi. Nu mai zic ca era si un card de gaste pe iarba, unde am parcat. Nu mai e timp de gandire. Sunt pe genunchi. Ma rog scurt de teama sa nu raman singur pe genunchi. Deschi ochii si ma uita la el. Se roaga in continuare. Inchid ochii si ma rog si eu din nou. Iar ii deschid. El se roaga in continuare. A treia oara. Cand sa incep, simt miscare. S-a ridicat.

Incepe serviciul cu o rugaciune cantata. Apoi ne asezam.

Suntem atat de sus si departe de ceilalti inchinatori… Amvon mare, biserica mica.  Fratele diacon ma saluta….tresar si zambesc. Oricum nu vede nimeni. Doar cerbul din baptistierul prafuit.

Acum chiar ma trezesc si revin la exegetarea textului din Tesaloniceni. Doamne pune viata!

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Amvon mare, biserica mica…

  1. tibi zice:

    Amin! Amin!
    (Splendid flash!)

Lasă un răspuns

