Unde se rupe filmul?

Iată întrebarea care mă chinuie zilele acestea. Am început anul 2013 cu gânduri înălţătoare. De pildă, împreună cu Geanina am stabilit un regim alimentare pe zile. Aveam o zi în care mâncam peşte. Aveam două zile în care consumam doar o salată la masa de prânz. Dulciurile erau permise doar în weekend şi atunci cu măsură. Acum, către sfârşitul anului, dezastru total. Eu am ajuns suta…nu de ani. Privesc buimăcit în urmă şi mă întreb ce s-a întâmplat. Sincer, nu îmi dau seama unde s-a rupt filmul. Aceiaşi senzaţie o am şi în ceea ce priveşte alte domenii ale vieţii.

Există şi hotărâri de care am reuşit să mă ţin până la capăt, iar acestea îmi oferă o doză de mângâiere şi puterea de a lua hotărâri noi pentru anul care urmează. Vă încurajez să faceţi la fel. Îmi spuneau unii tineri anii trecuţi că ei nu mai îşi propun nimic. Au falimentat atât de des, iar acum simt că nu mai are niciun rost. Dacă reuşesc să facă ceva, bine, dacă nu, cel puţin nu se vor simţi atât de decepţionaţi. Cred că e un mod greşit de a pune problema. Dacă îţi propui să ajungi nicăieri, vei ajunge nicăieri. Da există această frustrare permanentă că ţinta a fost prea înaltă şi nu am ajuns atât de sus. Dar unde am fi fost dacă nu era ţinta? Cât de jos?

Anul trecut am ţinut regimul alimentar câteva luni. Ne-am simţit bine şi am slăbit. Chiar dacă filmul s-a rupt pe parcurs, am văzut efectele benefice, iar asta este o încurajare să începem iar. Cu ajutorul Domnului sper să ajungem ceva mai sus. Idealul rămâne ideal, dar cred că poţi să fii mai departe sau mai aproape de el.

Îmi vine în minte un verset din rugăciunea profetului Daniel: „Priveşte Doamne la dărâmăturile noastre.” Dar, de acolo din dărâmături, cred că ar trebui să ne unim cu psalmistul şi să ne rugăm „du-mă la stânca pe care n-o pot ajunge căci este prea înaltă pentru mine!”

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Unde se rupe filmul?

  1. anonim zice:

    oare chiar ne baga in seama Dumnezeu in chestia asta cu slabitul si priveste la noi???????????

Lasă un răspuns

