Doamne, nu mă lăsa să…(o rugăciune pentru mâine)

Cred că sâmbătă seara ar trebui să fie un timp în care să ne liniştim inimile şi gândurile înaintea Domnului, pregătindu-ne pentru închinare. Iată câteva gânduri cu care stau înaintea Domnului pentru ziua de mâine, o scurtă rugăciune:

Doamne nu mă lăsa să îi fac pe alţii să mă asculte, dacă eu nu te-am ascultat mai întâi pe Tine. Îi voi chinui.

Nu mă lăsa să vorbesc doar pentru a-mi îndeplini slujba sau pentru a umple timpul.

Nu mă lasă să vorbesc cuvintele mele, nici să împart din înţelepciunea mea.

Nu mă lăsa îi mustru pe ceilalţi, în timp ce, cu gingăşie, mângâi firea mea pământească.

De fapt, nu mă lăsa să vorbesc defel. Vorbeşte tu prin Cuvântul Tău şi prin Duhul Tău, pentru ca Numele Tău să fie înălţat şi Împărăţia ta să înainteze!

N-am mai scris AMIN-ul de final, ci doar l-am spus. Dacă vă regăsiţi, spuneţi-l si voi.

 

 

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Doamne, nu mă lăsa să…(o rugăciune pentru mâine)

  1. nelu zice:

    Ne regasim si noi.Multumim.

  2. foolfield zice:

    `De fapt, nu mă lăsa să vorbesc defel`. Pai, cine va vorbi atunci? Sper ca nu asimilezi predica cu un fel de `mesaj-primit-spre-a-fi-transmis (ad litteram)`. Transmiterea, sau comunicarea, nu e acelasi lucru, nu? Sau crezi ca ar trebui sa te consideri un canal (termenul poate implica conotatii destul de insalubre), transmitator de mesaje `directe`, nefiltrate? Think twice…

    • tibi zice:

      Predicarea poate atinge profunzimi de-a dreptul dumnezeiesti.

      Acelasi text al unei naratiuni, de exemplu, intr-un fel poate fi citit de un scolar, altfel de un profesor, altfel de un actor dramatic, altfel de un actor liric, altfel de un clawn, altfel de un crainic. Impactul va fi cu totul diferit in fiecare caz. Cu atat mai mult predica ce trebuie sa fie prin definitie „a zice in fata” (pre-dica) lui Dumnezeu nu poate fi tinuta nici ca un profesor, nici ca un actor, nici ca un clawn, nici ca un crainic. Avand in vedere ca predicatorul este si el tot om, raspunderea este enorma, pentru ca in primul rand el pre-dica auzit de Dumnezeu, in numele lui Dumnezeu, oamenilor pentru care Dumnezeu are un interes enorm. Stiind ca Dumnezeu va cere socoteala pentru orice cuvant nefolositor (nu rau, ci doar care nu foloseste la nimic) raspunderea este enorma. Si totusi predica trebuie tinuta tot de un om.

      De aceea sunt predici pur rationale/profesionale ca ale unui profesor , altele comice ca ale unui actor, altele neutre ca ale unui crainic, altele emotionante ca ale unui sufletist, et c. Exista insa predici la care de la prima propozitie si pana la ultima simti influenta Duhului sfant in mesaj dar si in modul in care a fost schimbat predicatorul insusi prin mesajul predicii. O predica nepersonala pentru predicator, in primul rand, va influenta pe ceilalti foarte putin, chiar deloc. Mai mult insa,exista predici (foarte rare, e drept ) despre care poti spune fara ipocrizie ca ti-a vorbit insusi Dumnezeu chiar daca stii ca predicatorul este un simplu taran fara scoala multa. Aceasta pentru ca a avut ceva special. Acel ceva este de fapt Duhul Sfant. Practic nu ai auzit vorbitorul care s-a adresat ratiunii, ci pe Duhul Sfant ce s-a adresat direct profunzimii sfletului, in cele mai obscure tainite ale lui, raspunzand unor intrebari nerostite cuiva, dar pe care doar Dumnezeu le auzise.

      De astfel de predici/ predicatori este nevoie.

Lasă un răspuns

