Vreţi să vă căsătoriţi? „Na’ acuma fiţi atenţi!”

(NOTĂ: Doar tinerii mei din Betania înţeleg profunzimea celei de-a doua părţi a titlului! Îmi cer scuze celorlalţi!)

Anul acesta am hotărât că trebuie să slăbesc până când voi intra din nou în costumul de mire. Am căutat pozele de la nunta noastră şi am privit la ele năuc. Acesta a fost momentul în care au început să mă năpădească amintirile. Perioada dinainte şi după nuntă a fost foarte frumoasă, dar am făcut şi greşeli. Le redau aici, poate că mai învaţă şi alţii din ele, atât tinerii, cât şi părinţii. Mai ales că la Betania avem anul acesta patru cupluri de tineri logodiţi. Nu vă aşteptaţi la o expunere formală. Le aştern în scris cum îmi vin în minte, uneori cu un zâmbet, alteori cu ciudă…

Încep cu o rugăminte pentru părinţi. Nu uitaţi că nunta voastră a avut loc cândva în trecut. Bine, rău, cum v-a ieşit, ideea e că a trecut. Nunta aceasta nu este a dumneavoastra, nici a rudelor dumneavoastra. Nu încercaţi să aranjaţi nunta în aşa fel încât să vă mulţumiţi neamurile, prietenii şi vecinii, dar călcând cu şenilele peste dorinţele şi planurile mirilor. Am o veste nu prea bună: indiferent ce faceţi, vor fi mătuşi, vecine, prieteni etc. ce vor pleca bombănind.  Dacă încerci să muţumeşti 200 de oameni, vei eşua. Cu 2, ai mai multe şanse. Nunta este pentru cei doi!

Dragi „logodiţi!” Căutaţi să ascultaţi sfaturile părinţilor. Au mai trecut pe acolo. Chiar dacă la nunta lor s-a consumat apă minerală cu sirop sau brifcor, în loc de Coca Cola, aveţi de învăţat de la ei. După cum spuneam, ascultaţi-i cu respect şi explicaţi-le de ce nu sunteţi de acord cu anumite chestiuni. Nu detona bomba de cum începe mama să deschidă gura!  Este pentru binele suprem al ambelor părţi să nu creeze tensiuni inutile în perioada aceasta. Şi aşa sunt multe de pregătit.

Ambele părţi trebuie să fie dispuse să cedeze într-unul sau mai multe puncte.  Înarmează-te dintru-nceput cu gândul acesta. Sunt chestiuni fundamentale legate de căsătorie: să fie credincioşi, să se păstreze curaţi, să înţeleagă că odată ce au spus „DA” înaintea Domnului, drumul e fără întoarcere. În altă ordine de idei, nunta trebuie să fie caracterizată de decenţă. Şi la masa de după suntem tot în prezenţa Domnului, nu doar în biserică.  Dumnezeu nu rămâne acolo ca să închidă uşa şi să ne aştepte până duminica viitoare! Dar chestiile legate de flori, de poze, de mărşăluit pe mai-ştiu-eu unde, de feluri de mâncare, dacă să vină şi mătuşa Floare sau colega din tinereţe a mamei cu care vorbeşte de 2 ori la 4 ani…etc. sunt aspecte în care se împlineşte vorba că e deştept cine cedează primul…

(Va urma)

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

