„Merită văzut!” Chiar? (despre Facebook, din nou)

Am mai scris despre FB şi cu alte ocazii. Nu îmi face mare plăcere, dar atât de mulţi dintre noi petrecem atât de mult timp acolo. Să căutăm deci să o facem cât mai cu folos.

Am observat în ultima perioadă tot mai multe postări de genul: „Merită văzut.” „N-o să-ţi pară rău!” „Nu-ţi vine să crezi.” „Gestul acestei femei a şocat lumea.” „Micuţul acesta te va uimi.” „Tânărul acesta te va face să plângi.” Iar mie, aşa-mi vine câteodată…să sting laptop-ul! Dintr-o postare de care am dat aseară, am văzut că nu sunt singurul iritat de pe FB, iar asta mi-a dat un puternic imbold la a-mi deşerta sufletul în faţa voastră.

Deci, care este problema mea? Că multe postări de genul acesta nu îşi merită prezentarea făcută în titlu. De mai multe ori, aceasta este făcută chiar pe dos. Cea care e menită să te facă să râzi, te face să plângi sau să te enervezi. Cea care ar trebui să te facă să plângi, te face să râzi. Există şi situaţii în care te lasă pur şi simplu rece. De pildă, fel şi fel de copii care îngână ceva ce sună a melodie. Unele porţiuni sunt mai zbierate. Părinţii exaltaţi de odorul lor au găsit că toată lumea trebuie să vadă şi să audă isprava. Nu e nici de plâns, nici de râs, ci e de ţinut în familie.

Mai mult, nu îmi place să mi se spună cum să mă simt. Prezintă-mi materialul şi vedem. Problema multora dintre noi este credulitatea. Dom’le, dacă zice că e de plâns, e de plâns. Uneori am ajuns să trăiesc cu frustrarea că nu mă mişcă, precum profeţeşte titlul că se va întâmpla. Dacă nu sunteţi mişcaţi, nu vă faceţi probleme: înseamnă că încă sunteţi normali! Ar trebui să privim cu suspiciune postările cu titluri bombastice, care promit să „uimească” şi să „şocheze.” De multe ori tocmai aspectul surpriză le lipseşte, iar cei ce le postează încearcă să ascundă lipsa prin titlul pompos.

Ei, în marea asta de video-uri prosteşti, mai este câte unul care chiar „Merită văzut!” Chiar te face să râzi sau să plângi. Întrebarea este dacă se merită să iroseşti atât timp scormonind gunoaiele pentru a da de ceva bun. Vedeţi voi!47759-facebook-i-love-facebook-wallpaper

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la „Merită văzut!” Chiar? (despre Facebook, din nou)

  1. nelu zice:

    Copiii mi-au recomandat sa „nu ma apuc” de FB.Pana acum am rezistat si sper ca si in viitor.Chiar se poate trai si fara FB.Cine nu crede sa incerce .Trebuie curaj si determinare.Succes

  2. tibi zice:

    Cornel, ma rog pentru tine!

  3. tibi zice:

    Rrenuntarea la „binefacerile” FB-ului, TV- ului, si multe altele sunt doar aplicatii la Principiul: „daca ochiul tau cel drept te face sa cazi in pacat, scoate-l…este spre folosul tau…” Mt 5:29.
    Expresia „ochiul drept” sugereaza ca este (foarte) de baza in toate activitatile vietii si nu slujeste doar pentru pacat, dar genereaza uneori scanteia care poate aprinde fitilul fatal. Trebuie eliminat riscul cel mai minor. Viata este mult prea inflamabila si asa.

    La Rosia Montana pentru un fir de aur si restul steril si dezastru se poate renunta la exploatare. Problema nu este daca se poate ci daca se vrea…

    Cu atat mai mult la FB, TV si multe altele.

  4. Cred că de folos aici sunt și „lanțurile de selecție”. Am amici pe facebook despre care știu că selectează link-urile pe care le pun și am încredere în discernământul lor. Chestia asta poate fi foarte utilă atunci când e de „scurmat” prin „gunoaie”. În timp, unii acumulează credibilitate ca distribuitori de link-uri, iar alții se discreditează. E un criteriu pe care-l folosesc frecvent mai ales în cazul subiectelor ce-mi par îndoielnice. În momentul în care e distribuit de 2-3 oameni de încredere, devine deja un criteriu al utilității respectivului articol sau material video. E ca în biserică, din acest punct de vedere, ne ajutăm și ne îndrumăm unii pe alții 🙂

Lasă un răspuns

