Iov eroul nostru? reloaded

(Acest articol e o anexă la acesta:https://valentinfat.wordpress.com/2012/09/17/iov-eroul-nostru/ )

Imediat ce am postat pe FB articolul Iov eroul nostru, unul dintre prietenii mei, Cosmin Ban, mi-a oferit o imagine care ilustrează perfect modul nostru deformat de a ne raporta la Dumnezeu şi suferinţă.

Mergem la doctor. Ne operăm sau ni se prescrie un tratament. În mod discret, ne dregem glasul şi îi împingem un plic sub nas (momentul trebuie ales cu cea mai mare grijă)… Dacă însă boala/suferinţa/durerea rămân, care este gândul care ne va veni imediat în minte: NU I-AM DAT DESTUL. Dacă îi dădeam mai mult făcea operaţia mai bine. Îmi dădea un tratament mai bun, îmi acorda mai multă atenţie etc. etc.

Şi uite exact la fel Îl percepem adesea şi pe Dumnezeu. Dacă mă chinuaim mai mult, dacă mergeam mai mult, dacă dădeam mai mult…altcumva se purta şi Dumnezeu. Nu este oare acesta păgânism în toată regula? Nu aşa făceau popoarele din jurul evreilor? Aduceau jertfe doară, doară se mai calmează zeul Doară reuşim să îl îmbunăm cumva. Dacă doreau ceva extrem de important, ajungeau să îşi jertfească şi pruncii.

Dumnezeu nu se lasă manipulat de grosimea plicurilor noastre. Iov ne spune că nu.

Old Man Suffering (Vincent van Gogh)

Old Man Suffering (Vincent van Gogh)

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Iov eroul nostru? reloaded

  1. foolfield zice:

    O fi fost Iov un erou, insa vremea eroilor a trecut. Autojustificarile acestui personaj indeamna la reticenta. Nu e nevoie de studiu aprofundat, sa observi la `dreptul` Iov o autoreferentialitate gaunoasa. Lamentarile lui graviteaza strict in jurul…persoanei sale. `El` se simte nedreptatit, lovit, pe nedrept abuzat. De observat absenta oricarei lamentari legate de copiii sai, de familia sa in general. Iov incearca sa se `scoata` pe sine nevinovat. Dar chiar asa, nevinovat sa fi fost, e cel putin ciudat faptul ca a scos din discutie cele mai apropiate fiinte din jurul sau. Pe de alta parte, reactia sotiei sale imi pare legitima, avand in vedere drama devastatoare care le-a pustiit viata, Iov insa e neclintit invocand invariabil propria-i nevinovatie, tarie de caracter, puritate, and so on…

  2. Corneliu zice:

    Prima zi dupa ieşirea din spital.Am fost în acelaşi spital, în aceeaşi secţie. în acelaşi salon şi în acelaşi pat ca şi anul trecut. Nu cred în întâmplare. Anul trecut L-am mărturisit pe Cristos unui prim procuror. I-am vestit Evanghelia câte o oră pe zi. Ne-am rugat împreună. Mai întâi, la masă. Mai târziu am aflat că acel om trecuse recent printr-o grea încercare. Mi-a povestit cum în regimul comunist i-a făcut percheziţie acasă, fratelui Paul Negruţ şi cum a fost prezent în adunare când a predicat Billy Graham. Anul acesta însă, în câteva minute, am descoperit că toţi pacienţii din salon suntem pocăiţi. Când unul dintre noi începea un verset biblic care se potrivea cu discuţiile noastre, ceilalţi se grăbeau să-l spună în continuare. Dar ei au plecat iar eu am rămas să cunosc alţi oameni. Masa se servea în salon. Le-am cerut permisiunea să înalţ o rugăciune de mulţumire pentru bucatele de pe masă şi au fost de acord. De atunci, dacă ajungeam să mă aşez ultimul la masă, mă aşteptau să spun rugăciunea. Nu scăpam nici un prilej să Îl prezint pe Cristos. Am aflat că Biserica Betania se ruga pentru mine şi simţeam că e vai de mine dacă tăceam. Rugăciunile lor, , ale mele rugăciuni şi Cuvântul lui Dumnezeu mi-au dat îndrăzneală şi putere să vorbesc cuvintele lui Dumnezeu.
    Când am mers în spital eram preocupat de modul cum nu se realiza părtăşia dintre noi şi de faptul că mulţi stau fără grijă şi nepăsători, inactivi-încălzitori de scaune. Astazi de dimineaţă am intrat într-o meditaţie adâncă în părtăşie cu Duhul Sfânt şi am înţeles ce ar fi trebuit să fac eu şi n-am făcut. Când „mi-am revenit”, am simţit că-mi curg şiroaie de lacrimi pe amândoi obrajii. Oare de ce?…

Lasă un răspuns

