Invitaţie la nun…pardon, la înmormântare.

De la Iov, m-am mutat în Eclesiastul. De la suferinţă, la deşertăciune. Studiile sunt încă în lucru şi vor fi publicate aici după finalizarea lor. Îmi stăruie însă în minte chemarea lui Solomon din cap. 7:2: „Mai bine să te duci într-o casă de jale decât să te duci într-o casă de petrecere.” Cu alte cuvinte, suntem chemaţi la priveghi şi la înmormântare. Ciudată chemare….se iluzionează Solomon că se va găsi cineva care să-i dea curs?

Când eram mic îmi era o teamă grozavă de înmormântări. Priveam de pe geam la cortegiile funerare şi mă apuca teama. Şi acum văd carul mortuar al lui Stoicu, negru, cu patru îngeri argintii la colţuri. Cum poate trăi cu carul acesta în şopru? Chemarea pe care Dumnezeu mi-a făcut-o m-a obligat să înving orice temere de genul. Ca păstor eşti adesea chemat în casa de jale. Încep să înţeleg că este un privilegiu. Plânsul de acolo îţi face mult mai mult bine decât râsul de la nuntă. Cum?

Solomon îşi motivează chemarea: „căci acolo îţi aduci aminte de sfârşitul fiecărui om şi cine trăieşte pune la inimă lucrul acesta.” Cu alte cuvinte, privind la moarte, vei ştii cum să trăieşti. Este bine cunoscută afirmaţia lui Petre Ţuţea: „moartea mă obligă să fiu esenţial.” O nu, nu vei pleca nici râzând, nici rânjind de acolo. Nici nu vei fi mai bine dispus. Dar vei fi mai înţelept. Iată cum continuă Solomon: „inima înţelepţilor este în casa de jale.”  Vei deprinde arta de a trăi! Vei fi păzit de superficialitate, miştocăreală şi flecăreli. Asta se întâmplă cu cei care calcă prea des în casa petrecerii: „inima celor fără minte este în casa petrecerii.” Şi, mai adaugă el: „râsul celor minte este ca pârâitul spinilor sub căldare.”

Sâmbătă va avea loc următorul serviciu de înmormântare pe care îl voi conduce. Încă o dată voi face un exerciţiu de imaginaţie: mă gândesc că eu voi sta în sicriu şi  mă tot întreb oare cine LE va predica? Nu ştiu dacă voi avea timp să particip. Voi fi ocupat cu lucruri mai importante şi mai frumoase atunci.100_6019

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

