Eclesiastul pentru tineri: ca sa pasesti in viata cu dreptul!

Omul inebuneste in fata aparentei lipse de sens sau „desertaciuni”, dupa cum o numea Eclesiastul. Cred ca intr-un fel Iov si Eclesiastul sunt foarte apropiati. Primul nu vede niciun sens in suferinta si durerea lui, iar al doilea uraste viata pentru ca nu gaseste niciun sens in prosperitate si placere.

In stilul sau alambicat, Eclesiastul ne prezinta in cap.3 doua Realitati fundamentale care dau sens vietii. Fara Cele doua, nu ne ramane decat sa ne drogam cu mancare, bautura, lucru, relatii sexuale etc.  sau, dupa cum se exprima apostolul Pavel: „sa mancam si sa bem,confused_sign_post caci maine vom muri.” Nu doar ca viata are sens, dar cap. 3 ne spune ca ea se desfasoara dupa un design „frumos.”

Va invit sa exploram aceste lucruri! Miercuri seara la Biserica Betania, de la 0ra 19:00.

 

Anunțuri

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Eclesiastul pentru tineri: ca sa pasesti in viata cu dreptul!

  1. nelu zice:

    Pt. noi cei care nu putem participa si din cauza distantei dar si a… varstei te rugam sa ne destainui acel „design frumos”, bineinteles dupa ce trece ora de tineret.Domnul sa va dea har.

  2. alincristea zice:

    Articolul asta e fara diacritice.

    Celelalte sint cu!…

  3. foolfield zice:

    Dezbaterile privitoare la stabilirea sensului vietii, fac parte din sfera preocuparilor existentiale relativ recente. Tin adica de crizele pe care le parcurge (post)modernitatea ca perioada cultural-istorica, nu doar biserica de azi. `Aparenta` lipsa de sens, face posibila aparitia sensurilor-surogat, concepute cu scopul de a conferi siguranta in momente de deriva, incertitudine, destabilizare. Problema e ca lipsa de sens nu e deloc aparenta si nici nu poate fi umpluta cu tot felul de inlocuitori. Biserica are in fata o provocare fara precedent, aceea de a conferi sens realitatii pe alte cai decat cele clasice, consacrate (bisericesti). Cai mai apropiate intelegerii omului de azi, implicit mai apropiate intelegerii noastre, ca oameni apartinand timpului in care traim. Poate ar trebui sa redefinim aceasta expresie, `om al timpului`, tinand cont de rapiditatea cu care vremurile – implicit mentalitatile, perceptia asupra realitatii, -se schimba de la o zi la alta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s