Mi-ar PLĂCEA ca articolul PE CARE l-am scris (…)

Atunci când unii oameni încep să vorbească, îmi vine să fug. Aş prefera să vizionez un accident de maşină, decât să îi aud pe ei. Densitatea greşelilor gramaticale e atât de mare. Parcă o grupă de derbedei ar arunca întruna cu pietre în geamurile unei clădiri, iar geamurile se fac bucăţi unul după altul.

Există însă două greşeli PE CARE le observ la oameni educaţi şi cu un discurs consistent.

1. Care în loc de pe care. Exemplu: „Fraţilor viaţa care o trăim e scurtă!” Doar pe mine mă enervează?

2. Place în loc de plăcea. „Ţi-ar place să vină Domnul la tine ca la Solomon şi să te întrebe ce-ţi doreşti?”

Vorba Proverbelor, 2 sunt urâte şi chiar 3…Mi-a mai venit în minte

una PE CARE am mai menţionat-o şi în alte articole:

3. Folosirea lui ca să în loc de . Mai ales în cântări, să se umple melodia: „Cine poate ca să cuprindă doar un strop din dragostea Ta?” Ca să arată scopul, nu introduce completiva directă!!!!

Fraţilor, mulţi greşim în multe feluri, mai ales eu. Dar, să ne pocăim.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

