Miroase a moarte. Vreau prospeţime!

Urăsc tot ceea ce este stătut şi îmbâcsit. Simt în permanenţă nevoia de prospeţime. În generală şi la liceu mă certam cu colegii pentru că doream să ţin geamul  deschis să se aerisească bine. Acasă intru în conflict cu Ginny pe aceiaşi temă. La birou sunt singur , aşa că stau cu uşa de la balcon deschisă şi iarna. Cei care trec pe la mine se crucesc şi…nu stau prea mult. Probabil din cauza asta îmi place să alerg şi să merg cu bicicleta şi nu îmi place să merg la sală. Aceleaşi tendinţe se fac simţite şi în ce priveşte alimentaţia. Dacă suspectez că mâncarea nu e suficient de proaspătă, într-un gest de o eleganţă supremă, aplec nasul în fafurie. Înainte să glăsuiesc ceva, Ginny îmi răspunde apăsat: „E bună! Chiar n-are nimic.”

Câteodată însă simt că viaţa însăşi se strică şi miroase urât.  Vreau să beau un pahar de apă rece şi nu găsesc decât ceva clocit. Aş vrea să rup o bucată de pâine proaspătă, dar nu găsesc decât o felie cu pete verzi. Aş vrea să iau o gură de aer proaspăt, dar atmosfera e umedă şi putredă. Atunci îmi amintesc că este o fereastră. Tainică şi prăfuită, dar care dă spre altă lume. O deschid şi scot lacom capul. Este momentul în care trupul meu şi casa mea sunt invadate de o nouă viaţă. Îmi umplu plămânii şi uite aşa primesc puteri să merg mai departe.  Aştept însă o zi în care îmi vor creşte aripi şi o să pot să mă desprind cu totul de aici spre cealaltă lume. Unii spun că e putrezire. Eu le zic că e prospeţime. Veşnic înnoită. Până ajung acolo, mulţumesc pentru brizele care stăbat până în lumea asta care miroase tot mai rău a moarte.

P.S. Oare nu astfel de ferestre ar trebui să fim noi? Nu aşa ceva ar trebui să fie bisericile noastre? Ia să mai deschidem geamurile! Pe ambele părţi. O ştiu! Se face curent, se vântură paginile la cărţile de cântări, se aude afară. Nu-i bai! Să intre ceva viaţă. Ca să poată să şi iasă.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

