Slăbitul-importanţa motivaţiilor corecte (2)

(Prima postare pe tema aceasta poate fi găsită aici:  https://valentinfat.wordpress.com/2014/03/03/teologia-slabitului-de-ce-nu-m-am-apucat-de-slabit-despre-importanta-motivatiilor-corecte-1/)

Repet, este important să ne analizăm motivaţiile, inclusiv atunci când slăbim. Dacă nu, vom slăbi şi la minte….Iată deci şi restul motivaţiilor:

3. Cred că îmbuibarea, îndoparea, numiţi-o cum vreţi, este păcat. Iată aici unul dintre păcatele respectabile. Oare de ce nu îl etichetăm ca atare? Ne blocăm în anumite păcate clasice, fumatul fiind cap de listă. Sunt de acord, a fuma este păcat. Chemarea  este însă să fim consecvenţi şi să completăm lista până la capăt. Cunosc fraţi foarte aspri şi duri cu fel şi fel de mărunţişuri, dar care beau pepsi şi consumă păjituri la greu… Cele mai puternice încurajări, atunci când am început cu cioplitul, au venit de la fraţi păstori care au înţeles problema, au luat dalta şi au lovit cu putere în ciocan. Mulţumesc Domnului pentru ei şi pentru exemplul lor. Nădăjduiesc că nu i-am observat doar eu.

4. Vreau să trăiesc o viaţă eficientă. Vă asigur că grăsimea e o piedică majoră. Pierzi mult timp cu gătitul. Cheltui bani aiurea. Îţi vine să dorimi mereu în timpul zilei, dar nu te poţi odihni bine noaptea. Trebuie să tot schimbi la haine. etc. etc. Într-un cuvânt, e o viaţă chinuită.

5. Vreau să trăiesc o viaţă frumoasă şi liniştită. Nu mai vreau să car după mine bagaje suplimentare, gâfâind în permanenţă. Să urc câteva scări, iar apoi să pufăi ca locomotiva. Refuz să îmi mai obosesc inima, să îmi cresc tensiunea şi să îmi deformez oasele, care, în cazul meu, sunt fragile. Nu am nevoie de internări, spitale, analize, medicamente, diabet. Nu îmi este dor de crizele de fiere şi de crampele la stomac. Vreau să mă bucur de viaţă! Vă asigur că inclusiv de mâncare, mă bucur mult mai mult acum. Ştiu că sâmbăta dimineaţa şi duminica la prânz mesele vor fi mai consistente. Aşa că vineri seara mă culc liniştit. Până sâmbătă seara, sistemul digestiv are timp suficient să proceseze, mai ales că nu mai e suprasolicitat în timpul săptămânii. Bine e să poţi să îţi vezi de treburi fără ameţeli, greţuri, oboseli şi alte semnalizări ale unui trup îndopat cu de toate! Un trup care te imploră să te opreşti, dar nu îl bagă nimeni în seamă.

6. Vreau să mă disciplinez. Să ştie trupul că nu face ce vrea şi când vrea. Se obişnuise să poruncească, precum un copil mega-răsfăţat care dă ordine părinţilor. Dacă nu îi sunt satisfăcute, începe să facă tărăboi. A protestat la început, s-a tot smiorcăit, dar în cele din urmă a acceptat programul. Acum îmi mulţumeşte. Partea şi mai bună este că o astfel de disciplinare se răsfrânge la nivelul întregii vieţi.

Trupul, partea materială, nu are voie niciodată să primeze în faţa spiritualului. Biblia le prezintă pe cele două în unitate. Ceea ce se întâmplă la nivelul trupului influenţează partea spirituală şi invers. Din propria experienţă pot să spun că disciplinarea trupului aduce progres în ce priveşte disciplinele spirituale.  Tare mă mai îndoiesc că îmbuibarea merge mână în mână cu un studiu biblic profund şi o viaţă de rugăciune asemenea.

Îmi cer iertare dacă am fost prea sfătos. Încă sunt la început de drum şi poate să mi se repreşeze că mă pripesc. Cum îmi spunea un tânăr: „Ce-mi spui mie, tu eşti perfect?” Nici poveste. Dar când avem o problemă, soluţia e pocăinţa şi disciplinarea. Fie că ne numim păstori, comitet, prezbiteri. Indiferent de nume, soluţia e aceaşi. Aşa că înainte să aruncaţi cu pietre, arunc eu încă o dată cu cenuşă pe cap.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

