Aşază sau aşează? Ia ziceţi înainte de a citi!

Vreau doar să semnalez două cuvinte care mă necăjesc din când în când.

Câteodată trebuie să mă opresc şi să mă cuget dacă le-am scris bine. Citind ceva articole astăzi, am văzut că nu sunt singurul care are problema asta.

Este vorba de două verbe: a  înşela şi a aşeza. Ele dau bătăi de cap atunci când trebuie conjugate la persoana a treia. Iată formele corecte: înşAlă şi aşAză.

Mai este un substantiv care dă bătăi de cap: greşEAlă. Aceasta e forma corectă. E hilar când greşim tocmai aici. E o greşEAlă de neiertat!

 

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

