Să nu mai dăm like a proasta! Pentru un FB mai curat!

Petrecem mult timp pe FB. A devenit ca un fel de casă pentru noi, aşa că este nevoie ca din când în când să mai facem câte-un pic de curăţenie, să mai igienizăm spaţiul. Dacă n-ai FB, e OK. Nu pot să fiu de acord însă cu cei care au, iar apoi îl folosesc pentru a arăta tuturor cât de rău este, cât de frumoasă ar fi viaţa fără. Nu te obligă nimeni. Cred că ar fi bine însă ca cei care rămânem pe corabia asta, să ne asigurăm ca miroase mai plăcut decât corabia lui Noe.

Iată deci câteva îndemnuri legate de LIKE. De fiecare dată când apeşi butonul cu pricina, spui tare şi răspicat „Îmi place!” Încurajezi persoana care a postat şi îi confirmi calitatea postării. Îi spui că ai mai vrea să vezi lucruri de genul. Nu îi spui doar ei, ci este vorba de un dialog public. Toată lumea ştie că îţi place şi s-ar putea ca şi alţii să-ţi urmeze gestul. Mai mult, o spui în mod repetat. În cazul în care nu te răzgândeşti şi apeşi unlike, toţi cei care se vor căţăra pe wall-ul respectiv sau care hoinăresc prin news feed vor vedea că ţi-a plăcut. Vreau să te conving că like-ul e greu. Like-ul e stăpânul FB-ului. Este seva din care se hrănesc postările de acolo. Dacă o postare nu primeşte like-uri, moare! Iar eu tare mi-aş dori să văd moartea unor postări. În sensul acesta, să nu mai dăm like la:

1. Indecenţă. La cei care expun trupul lor sau al altora. Trupul e pentru soţul sau soţia ta. Doar el/ea trebuie să fie atras (-ă) de corpul tău, iar asta ţine de intimitatea căminului, ceea ce mă conduce la următorul punct:

2. Afişarea privatului în public. Nu mai doresc să văd burţile femeilor însărcinate, tot la 2 zile. Concediile la mare cu şunci puse la prăjit, pe plajă. Visez urât din cauza burţii mele, nu mai am nevoie să văd şi altele.  Cel mai urât îmi e de „prietenul” şi „prietena” care se sărută şi se împroaşcă pe ei şi pe noi cu sirop. După două zile, vezi acelaşi prieten în aceiaşi ipostază. S-a schimbat doar prietena!

3. Chestiuni puerile. Ai mâncat de prânz? Să-ţi fie de bine! Am şi eu zacuscă în cămară. Pot să o pozez şi să privesc la a mea, dacă vreau…Nu o afişa pe a ta. Mai poate fi vorba şi de alte chestiuni colorate. Felicitări cu grădini japoneze pe care scrie „Domnul este păstorul meu” sau unele vederi de un roz sau verde intens, pline cu  miorlăieli.

4. Imagine ce conţin violenţă de un fel sau de altul.  Nu ne ajută nici pe noi, nici pe cei în cauză. Efectul sigur e că ne desensibilizează.

Mai sunt şi altele. Să fim atenţi şi selectivi. Pentru un FB mai curat!

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

