Vederea palmierilor…m-a băgat în depresie! (Timişoara I love you!)

Aş spune că am avut o seară reuşită. O duc pe Ginny la biserică, dar aflăm că nu se ţin reptetiţii de cor. Nu foarte necăjiţi ne îndreptăm spre centru. Ne infiltrăm şi noi în turma de copii de lângă ţarcul cu iepuraşi. Privim la gheretele instalate şi observăm că deşi se apropie sărbătoarea Paştelor, tot porcul e la putere. Cred că se vinde ce a rămas de la Crăciun!

Clătitele şi cappucino au fost bune, dar fumul de ţigară era să mă ucidă. Chiar mi s-a făcut rău. Oare nu ar trebui să existe un spaţiu separat pentru nefumători? Sau, mai bine-zis pentru fumători?

Oricum, bucuria serii a fost vizita făcută la librărie. După câteva priviri am ştiut ce vreau să iau, dar am continuat să mă plimb printre rafturi. După şapte ani de căsătorie mă înţeleg perfect cu Ginny, chiar fără să privim unul la altul. Am ştiut foarte clar momentul în care resursele de răbdare s-au încheiat. Am găsit un Essay Collection de C.S. Lewis în engleză şi Demonul amiezii, o carte despre depresie, recent publicată de Humanitas. Plus un CD cu Corul Madrigal, cu cântări de Paşte şi Săptămâna Mare. Golirea portmoneului m-a îngrijorat, dar mirosirea proaspetelor cărţi a îndepărtat definitiv şi irevocabil toţi norii!

Iată-ne fericiţi, mergând spre maşină, bucuroşi că am rămas cu 2 RON în buzunar! (Dacă socotim şi cei 10 L de motorină din rezervor, suntem bogaţi. Dacă merge tot aşa, o ţinem şi devenim milionari!) O seară reuşită deci, până când am dat cu ochii de…palmieri! După cum bine ştiţi, în Timişoara avem palmieri. Ce-i drept, ieri au fost Floriile, dar totuşi. Rămânând în domeniul arborilor, nu pot să spun decât că arată ca nuca-n perete. Chiar aşa, de ce nu  s-au pus nuci? În ceva ani rodeau şi se scoteau banii. Plus că nu mai trebuiau mutaţi iarna. E penibil cum sunt duşi şi aduşi palmierii. Aşa, mi-e teamă că vom rămâne şi fără bani şi fără palmieri. Poate aţi auzit că lumea a început deja să se servească. Dacă nu produc fructe pe care să le iei, iei pomul cu totul! La câte proiecte s-au început în TM, propun să se facă şi o Mediterană artificială. Să meargă cu palmierii! Dacă tot îi avem…

Chiar mi-au stricat seara palmierii! M-au băgat în depresie. Noroc cu cartea despre depresie pe care tocmai am luat-o, de Andrew Solomon. Musai s-o-ncep!

 

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

