Aerul liber eliberează!

Socrul meu are gospodărie mare. Asta înseamnă, bineînţeles, că are foarte mult de lucru. De când se ştie, se trezeşte la ora 5 şi nu se opreşte din lucru până seara. În ciuda volumului imens de muncă, nu este niciodată prost dispus sau morocănos.La cei 66 de ani nu are nicio problemă de sănătate, cu excepţia faptului că îl mai supără oasele. Inima îi este de fier şi are o forţă care mă impresionează. Cum s-a păstrat aşa atât de bine? Chiar dacă discuţia este ceva mai complexă, cred că unul dintre motivele principale este „mişcarea” pe care este nevoit să o facă în aer liber.

Acelaşi lucru l-am observat şi în dreptul meu. O tură zdravănă de bicicletă sau de alergat, mă pun pe picioare. De aceaşi experienţă am avut parte şi în dimineaţa aceasta. În general, dimineţile de luni sunt gri spre negru. O apăsare şi o cât se poate de proastă-dispoziţie pun adeseori stăpânire pe mine şi alţi colegi de suferinţă. Cum a venit vindecarea? 32 de minute de alergat pe câmp în bătaia vântului, pe lângă lanul de secară, precedate de câteva vorbe schimbate cu câinii mei.  Umplerea plămânilor cu aer proaspăt. Câteva rugăciuni rostite cu privirea aţintită la cerul care, de dimineaţă, era perfect senin. Am venit înapoi alt om.

De la danezi am învăţat să nu mă tem de aer liber. Nu face rău nici vântul, nici ploaia, nici zăpada. Mă cutremur înlăuntrul meu când văd acum, în mai, copii şi oameni mari cu căciuli, cu paltoane, cu bluze groase….Bieţii oameni care trebuie să stea lângă ei după ce le dau jos şi să şteargă transpiraţia cu mopul, în timp ce se ţin de nas. De când am venit din DK îmi place să stau afară, iar dacă stau înăuntru, geamul trebuie să fie deschis. Vă asigur că nu răcesc mai des decât semenii mei încotoşmăniţi cu de toate. Dimpotrivă. Şi sunt mult mai bine dispus.

poza e mai veche, dar locul e acelaşi.

poza e mai veche, dar locul e acelaşi.

 

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

