Kitschuri. Alese cu mare băgare de seamă, întru a voastră înseninare şi îndurerare

Mi s-a spus că ar trebui să mă opresc cu campania aceasta de denigrare a kitschurilor pocăieşti, că nu trebuie neapărat să îmi placă mie şi cine sunt eu să stabilesc gusturile altora? În timp ce sunt de acord că fiecare avem preferinţele noastre în materie de artă, cred că prostul gust trebuie identificat şi taxat. Cu atât mai mult cu cât kitschurile pe care le aduc eu în discuţie implică şi o componentă spirituală. Problema e mult mai adâncă decât pare la prima vedere.  Mai am multe de spus, dar în seara asta mă voi mărgini la a fi un pic ironic. Iată câteva imagini găsite după ce am scormonit prin grămada pestriţă. Vă garantez că am ales doar ceea ce a fost mai bun!

1. Trebuie să recunosc, mi-l imaginam pe profetul Samuel un pic diferit la vârsta respectivă.

2. Concordanţă totală între imagine şi text!!! Să fie oare dorinţa pentru un partener de viaţă?

3. Unul cu text încâlcit, greu de priceput. Probabil în limba maternă a autorului sună ceva mai bine. Ar fi ceva să traducem ktischurile bine! (privind la semnul de pe bluza fetiţei, cred că această imagine l-a inspirat şi pe domnu preşedinte!)

4. Şi totuşi n-am priceput! Motanul îi spune fetei sau fata motanului? Sau e un dialog? Fata spune prima parte, motanul continuă…Dacă era o măgăriţă în loc de motan, lucrurile erau clare de la început!

5. Vinul cel bun pentru final. Pe lângă că tot turuim sloganul acesta de prin 90, de când au început  evanghelizările pe stadioane, fără să ştim exact ce vrem să spunem, aici chiar nu există nici cea mai mică legătură între fătuţa care se bucură de apă şi răcnetele noastre uzate. Ba că m-am prins. Ilustrează profunzimea predicării noastre. (Mi-a făcut poftă de vacanţă şi de mare poza asta!!!)

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Kitschuri. Alese cu mare băgare de seamă, întru a voastră înseninare şi îndurerare

  1. kitschul e kitsch, dar e etern

  2. intocmai cum ati scris cine sunteti d-voastra sa stabiliti gustul altuia… Aici e vorba de reclama (desi Dumnezeu n-are nevoie de reclamele nostre), bietul om face ce crede si cum poate ca Evanghelia sa ajunga cat mai departe… Ce frumoasa e ultima postare, daca n-ar fi chipul acela frumos cine ar citi ce scrie , dar zambetul acela te imbie sa citesti, si mai mult decat un zambet de copil, decat o manuta intinsa care vrea sa ne spuna de relatie, e relatia cu Dumnezeul care si-a intins mana pentru noi toti ca sa fim ai Lui pentru tot deauna… Spuneti ca Pavel (ori cum , bine ca Evg. se predica.) Acum sa nu cadem in extrema cealalta, daca pozele ar fi altfel sa stiti ca va ajut si eu,in a le opri …dar pana atunci poti sa faci ceva cu gustul omului…

Lasă un răspuns

