Mici motive de enervare sau ”așa-mi vine câteodată!”

Da, da știu! Nu avem voie să ne enervăm, cu atât mai puțin eu, dar

mai se întâmplă câteodată. Poate că articolul de față va avea un efect purificator și liniștitor pentru sufletul meu. (și al vostru, dacă vă regăsiți.)

1. Înjurăturile celor de la depozitul de cherestea de lângă blocul nostru. Aud în fiecare zi , de câteva ori, toate cuvintele de care părinții mei m-au ferit douăzeci și ceva de ani.Înjurături cu stil, ticluite, întrerupte de pauză pentru scuipat. Asta când stau în cameră.

2. Când mă mut în bucătărie aud zgomote de la pensiunea deschisă acum un an, dar care nu se mai termină de construit. Astăzi, o mașinărie, știu eu ce polizor o fi fost, care sună întocmai ca polizorul dentistului. Au început să mă doară măselele doar ascultându-l.

3. Lucrez pe laptopul vechi de dimineață, ca să n-o deranjez pe Ginny care încă doarme. Are aproape 7 ani și nu mai ține bateria defel. O întrerupere a curentului, de două secunde, în mijlocul vreunui articol, studiu, predică….ce mai contează. Vorba mamei lui George Coșbuc: ”s-a dus și nu mai vine…”

4. În intersecția de la Nova Tim, trebuie să mă întâlnesc cu cineva, așa că vreau să ies cu mașina din drum. O bordură parșivă, înaltă, dar nu pe partea dinspre șosea, ci pe cealaltă și într-o baltă. Pocnetul de sub mașină a fost grozav. Știu că voi auzi același troznet la ieșirea de acolo. E chiar mai rău. În timp ce îmi descleștez dinții, un șofer enervat mă claxonează.

5. Găurica din șosetele pe care tocmai le-am pus în picioare, când graba e cea mai mare. Fac multe compromisuri, dar nu umblu cu șosete rupte…contravine tuturor principiilor mele. Mi-am pierdut respectul pentru câțiva oameni care s-au făcut vinovați de acest păcat.

Ei și ar mai fi ele: acel loc de pe gresie unde a picurat din piersică și de care acum se lipește șlapul și altele. Dar, mai bine să ne oprim și să ne calmăm.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Mici motive de enervare sau ”așa-mi vine câteodată!”

  1. Katia zice:

    Problemele legate de zgomot din exterior cred ca sunt cel mai greu de remediat. Si nu doar atat. Cred ca nu ne putem obisnui niciodata cu zgomotul, e imposibil de acceptat si foarte greu de suportat in cele mai multe dintre situatii. Sa ne ingaduim unii pe altii, sigur ca da, dar cum sa il ingadui si pe cel care injura in cel mai obscen mod…

Lasă un răspuns

