Timpul devoțional în natură: frumos în poze

Cred că există, mii și mii de poze (”milioane, milioane,” vorba poeziei lui C. Ioanid) ce înfățișează credincioși care își țin timpul de părtășie (citirea Bibilie și rugăciune) în natură, în aer liber. Tabloul este foarte atractiv: la marginea pădurii, pe pajiște, pe lângă vreun lac sau chiar pe malul mării. Perspectiva este cu atât mai îmbietoare cu cât adesea vorbim despre cele două cărți prin care Dumnezeu se revelează: cartea naturii și Biblia. Ce frumos să poți privi în ambele cărți la timpul de părtășie!

Doar că de la imaginile atractive de pe net și realitate, calea e lungă. Rare au fost momentele în care am putut să mă bucur de timpul devoțional din natură. Cartea naturii e prea ”mișcătoare” și imprevizibilă. Dacă e pajiște, iarba e udă și rece. Mai rău, uneori e proaspăt cosită și înțepătoare, așa că nu poți sta jos, iar să stai așa în picioare în mijlocul pășunii chiar nu are noimă. (Privilegiul este rezervat altor creaturi!) Când sunt la munte, există întotdeauna o viespe care se scoală deodată cu mine. Îmi amintesc și acum un episod de acum câțiva ani când încercam să citesc din Predica de pe munte și să mă feresc de viespe. Întocmai ca Neemia. Cu o mână zideam, cu alta luptam. Fără să intru în detalii, există locuri în care chiar și câinii și caii sunt o veritabilă provocare. Dacă ne aflăm în august, după primele cinci minute apar alergiile. Îmi amintesc întotdeauna că mi-am uitat șervețelele. Privesc deznădăjduit în jur, dar natura e impasibilă. Din această pricină, timpul de părtășie e scurtat dramatic.

Pe malul mării în schimb, funcționează mult mai bine în ceea ce mă privește și mă însoțesc amintiri deosebite ale unor astfel de momente. Păcat că marea e așa departe și nu se arată la orizont pentru anul acesta…Voi căuta deci și vara aceasta să citesc ambele volume, dar pe rând!

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

