Rugăciunea lui măicuța

(Notă: știu că ar fi fost mai corect rugăciunea măicuței, dar nu mi-a plăcut cum sună. Rugăciunea bunicii mi s-a părut a fi un titlu mult prea uzat. Am format deci genitivul cu lui, deși nu e  prea corect.)padu seara 028

Nu stiu de ce, dar aseară m-am gândit din nou la măicuța (bunica din partea tatălui.) Toamna aceasta se vor împlini cinci ani de când a trecut la Domnul. Într-un mod deosebit mi-am amintit rugăciunile ei.

Măicuța citea și scria cu greutate. Sunt sigur că ar fi fost în stare să învețe, dar nu i s-a oferit niciodată posibilitatea. A fost dusă de mică la lucru, iar atunci când treceau cu căruța pe lângă școală, trebuia să se culce și o acopereau cu o pătură pentru ca nu cumva să fie oprită acolo. Din cauza aceasta, îi era destul de greu să citească din Biblie, dar o făcea.

Mi-au rămas însă în minte rugăciunile ei. Atunci îmi păreau cam lungi, dar astăzi cred că le-aș percepe diferit. Probabil că motivul pentru care mi le amintesc este că erau rugăciuni reale! Măicuța nu se ruga niciodată de formă. Nu spunea rugăciuni, ci se ruga. Nu se punea niciodată la masă înainte de a fi terminat de pregătit totul. Înainte de a începe să mănânce se ruga, dar în ciuda oboselii (și a foamei) rugăciunea era destul de consistentă. În momentele în care se ruga, măicuța nu mai era între noi, ci în prezența Cuiva mult mai important.

Seara se retrăgea de obicei pentru rugăciune singură, în altă cameră. Se auzeau de acolo frânturi de rugăciune: se ruga pentru noi! Nu la grămadă, ci pe rând. Întotdeauna rugăciunea era scăldată în lacrimi, deși măicuța a fost o femeie foarte puternică și echilibrată.

Rugăciunea avea și o dimensiune apologetică puternică. Dumnezeu era atât de real pentru ea și pentru câteva clipe, parcă devenea ”mai” real și pentru ceilalți. Fără niciun altfel de argument știai că Dumnezeu există pentru că măicuța vorbea cu El!

Au rămas în urmă și case și pământuri, dar moștenirea cea mai valoroasă este cea descrisă mai sus.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Rugăciunea lui măicuța

  1. Ryan zice:

    Draga Valentin,
    Nu te cunosc dar daca tatal tau este din Vinga, atunci cu siguranta am cunoscut-o pe bunica ta cit si pe bunicul tau. Au fost oameni buni si credinciosi. Sa fii mindru de o astfet de mostenire crestina. putini o mai au astazi, si putini mai apreciaza. Toate cele bune.

Lasă un răspuns

