Toate lucrurile își au vremea lor (despre ce se mai întâmplă prin viața mea)

De multă vreme încerc să mai scriu câte ceva pe blog și nu reușesc. În viața noastră au apărut schimbări semnificative în ultima perioadă. Cea mai însemnată este mutarea colegului meu, Adrian Neiconi, în Statele Unite. Despărțirea de Adi a fost grea. Timp de 6 ani de zile am fost asistentul său și m-aș fi bucurat să continuăm în varianta aceasta până la pensie. Nu existat niciodată conflicte în echipa noastră pastorală (Adrian Neiconi, Eugen Groza și eu). Îmi este teamă că situația este neobișnuită în peisajul bisericesc de la noi. Privesc la modul în care unii ”colegi” se sapă în mod constant, încearcă să își câștige adepți ca și cum ar fi într-o permanentă campanie electorală, după care se întreabă de ce nu este biserica unită. Ca și cum ai spune adunării: ”măcar voi să fiți uniți, că noi…” Adi a fost omul care m-a respectat încă de la începutul slujirii, când nu știam pe ce lume trăiesc și nici ce înseamnă a fi păstor.  Deși era de ani buni profesor de homiletică, nu a ținut să-mi demonstreze lucrul acesta, chiar când predicile mele trebuiau revizuite serios. Respectul pe care mi l-a arătat, a generat respect din partea mea. Despărțirea nu a fost ușoară, dar avem mulțumirea faptului că am folosit bine timpul petrecut împreună. Mă rog ca Domnul să îi netezească drumurile și să se folosească de el. Sper că va fi prețuit de cei pe care îi va sluji.

Pe mai departe, voi duce povara lucrării alături de fratele Eugen Groza, dar și mulți alții din Betania. Sunt atât de smerit de exemplul acelora care, după ore grele de muncă în diverse domenii, se implică fără rezerve în lucrarea bisericii.

A doua schimbare majoră este faptul că am intrat într-un program de doctorat. Nu este vorba despre unul clasic (Ph D), ci despre D. Min., un doctorat mai practic. Pe lângă partea de cercetare, lucrarea de doctorat va conține și un proiect practic ce trebuie implementat și evaluat. Cel mai probabil, tema lucrării mele va fi Implicarea laicilor în lucrarea bisericii. Cred că tema este interesantă și de actualitate, dar și foarte alunecoasă. Problemele încep să apară încă de la început, atunci când încerci să definești ”laicii.” Sunt cei fără educație teologică sau cei cei neangajați de biserică sau poate cei care nu au fost ordinați? Am fost la București pentru o săptămână de cursuri și am fost încântat să îmi întâlnesc colegii și doi dintre profesori: dr. Harrison și dr. Gheorghiță. Atmosferă degajată, discuții consistente, până târziu în noapte, încheiate cu clipe de rugăciune, reprize de râs, mese copioase și altele.

Cam așa arată viața mea acum. Timpul liber s-a subțiat atât de mult că a devenit invizibil. Susținerea soției este crucială, dar oferită cu multă generozitate. Așa cum de spunea dr. Harrison, doar soția ”te poate dărui Domnului.”

Doamne-ajută, Doamne dă izbândă!1240375_784852901573156_8991571155991394106_n 10254981_784852914906488_8462221032286891005_n 10354667_793229757402137_3176738006015251287_n

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

