Predicatorul şi manelistul: mrejele lor se umplE de peşti

La Bărăştii Haţegului, cu telecomanda în mână, navigând intens printre canale. Mă opresc pe CTV unde se predică. Predicatorul cu costum lucios tocmai vorbeşte din 1 Cor.11 despre capul acoperit, descoperit. Nu este aici locul pentru a prezenta opinia mea asupra pasajului, dar ceea ce am văzut m-a oripilat. Predicatorul nu s-a străduit câtuşi de puţin să analizeze textul să ne prezinte dificultăţile, posibilităţile, ci doar şi-a prezentat-o pe a sa, într-un mod grosolan…Apoi începe să strige la audienţă că Biblia rămâne inspirată şi că are autoritate. Că noi nu ne lăsăm influenţaţi de învăţăturile străine. Mie unul îmi vine greu să-l mai cred. Dacă eşti atât de pasionat de inspiraţia şi autoritatea Scripturii, îţi vei face timp să o studiezi şi să o prezinţi mai temeinic. Nu e singurul care procedează aşa. Reţeta e simplă: Pasul 1: se găseşte un text care să slujească drept pretext. Pasul 2: se ignoră textul aproape în totalitate, în timp ce prezentăm opinia personală. Pasul 3: se zbiară la audienţă ca la revoluţie că trebuie să ascultăm de Biblie pentru că e inspirată divin.  În tot acest timp se gesticulează cu Biblia în mână, mai ales spre partea finală.

Să revin la predicatorul meu. A terminat destul de rapid cu 1 Cor.11 (ce să ne învârtim atâta când lucrurile pot fi tranşate atât de rapid?) şi a trecut la pescuirea de la finalul ev. după Ioan.  La fel de clar şi răspicat afirmă că mrejele se umple de peşte…e momentul în care cedez psihic şi merg mai departe. După ceva vreme ajung pe un post cu manele. Ascult un pic şi am senzaţia că, foarte recent, am auzit ceva asemănător…Da din păcate şi manelele prinde la public şi la fel prinde şi predicile răcnite.  Se prinde mulţi peşti în aceste mreje. Se umple mrejele fraţi şi surori. Mă opresc până nu mă dezacordez pe bune!

P.S. Nu mai lipseşte decât să aud că de fapt aşa au scris apostolii, aşa e inspirat, noi aşa citim. Ce să faci? Ei era oameni de rând.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Predicatorul şi manelistul: mrejele lor se umplE de peşti

Lasă un răspuns

