Jos cu kitsch-urile pocăiești! (nu am uitat, nu am iertat!)

Am fost prins în ultima perioadă în fel și fel de activități, dar nu am uitat de campania Jos cu Kitsch-urile pocăiești, începută cu ceva vreme în urmă. Parcă e mai rău ca niciodată! A fost teribilă perioada aceasta, ca un coșmar. Să fii copleșit de atâtea kitsch-uri creștinești, fără posibilitatea de a răspunde, de a te răcori, de a smulge măcar câteva petale de trandafir mov. Ahh!

Nu știu dacă e doar o părere, dar mie îmi pare că fenomenul se și răspândește. Pare că tot mai mulți amatori de kitsch pocăiesc și-au făcut cont pe FB. Cei care aveau deja cont, au aflat că pot să introducă imagini kitsch și la comment-uri. Bine zicea cine zicea că tehnologia asta are un potențial incredibil pentru rău. Se întâmplă deci că acel mare și colorat trandafir care constituie obiectul postării și e însoțit de urarea ”O zi binecuvântată!” să fie urmat la comment-uri de toate rudele, adică de toate florile și urările asemănătoare. Exemplu: un buchet de trandafiri roșii însoțiți de ”O zi binecuvântată” merge de minune cu un buchet de lalele roz însoțit de ”Domnul Isus să vă binecuvânteze!”

Mda, câteodat simți că o iei razna. Îți vine să dai foc la toate kitsch-urile. Am încercat mai demult, dar miros grozav a plastic. Tot pe mine m-am pedepsit.

Vă las un exemplu aici. Imaginea are iz catolic, nu cred că are origini pocăiești,

dar probabil că mulți pocăiți ar accepta că este punct comun promițător! Apropo, de ce când vine vorba de kitsch-uri nu suntem deranjați de reprezentarea Mântuitorului? Oricum sunt dezorientat: zice Mântuitorul ”Să aveți o zi binecuvântată?” sau autorul operei de ”hartă,” dar pune imaginea în dorința de a da greutate urării? Complexe și kitsch-urile astea.

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Jos cu kitsch-urile pocăiești! (nu am uitat, nu am iertat!)

  1. Ioan Alexandru G zice:

    Vai de capu meu! Sunt azvarlite tone de astfel de citate, kitschuri cu o rapiditate frivola. Oare chiar asa spiritual e poporul roman? Cele bune!

Lasă un răspuns

