Din nou la cioplit: câteva hotărâri pentru trup, în anul care vine

Timothy Keller arăta cum idolii trecutului s-au metamorfozat, dar au rămas cu noi. Avem impresia că astăzi, în orașele noastre moderne, din oțel și sticlă, nu mai există temple idolești. Cu toate acestea, afirma Keller, cele mai multe săli de fitness reprezintă veritabile temple, unde este venerat trupul. Alături de puzderia de magazine naturiste, acestea sunt un indicator al obsesiei pe care lumea noastră a dezvoltat-o pentru corpul uman. Am dori ca pielea să rămână mereu întinsă și urechile mereu alerte. Nici acum nu am învățat, după atâta amar de vreme că lupta cu ridurile, surzenia și, în cele din urmă moartea, e fără sorți de izbândă. Evident, mă delimitez de o astfel de gândire. Omul nostru de afară se trece ne spun Scripturile. Aștept cu dor ziua învierii când voi primi un trup nou și nepieritor…Până atunci…

Până atunci, vor spune unii, ca bogatul din pilda Domnului, mănâncă, bea și veselește-te! Trupul acesta oricum ajunge în pământ. Dacă prima categorie idolatrizează trupul și dorește să se înveșnicească înainte de vreme, cea de-a doua idolatrizează petrecerea. Dacă primii vizitează sălile de fitness, ultimii vizitează spitalele județene și secțiile de urgență. În loc să își cumpere adidași, își cumpără tensiometre și aparate de măsurat glicemia.

Nu vreau să fac parte din niciuna dintre categoriile de mai sus. Cred că există o altă cale, mai bună. Este calea credinciosului care înțelege că trupul se trece, dar că va da socoteală de modul cum l-a folosit. Care înțelege că trupul se trece, dar este locuit chiar acum de Duhul Sfânt, Persoană Divină. Care înțelege că trupul se trece, dar că acesta trebuie să Își glorifice Creatorul la potențial maxim, să lucreze cu râvnă pentru lărgirea Împărăției de sus. Aleg deci, din nou, la început de an, să îmi îngrijesc trupul mai bine, adică să îl pun la disciplină. Nu ca să arăt ca….(nu am șanse, nici nu îmi doresc), nici ca să trăiesc nu știu cât…ci pentru a trăi o viață liniștită, frumoasă.

Voi reveni deci la regimul din 2014, primele 6 luni. A fost perioada din viața mea în care m-am simțit cel mai bine. Slăbisem vreo 13 kg. Din păcate, filmul s-a rupt în timpul verii, când am fost mult plecați de acasă. Nu am mai putut alerga. Am stat pe la pensiuni, hoteluri, cu trei mese pe zi….În doi ani și jumătate am pierdut tot ce am câștigat atunci. Pentru că ne-a mers bine însă, vom relua regimul, fără prea multe modificări. Iată în mare care este. Poate folosește cuiva.

-cel puțin 30 de minute de alergat zilnic (până la 50). Mișcarea este sfântă!!! Din cauza astmului bronșic, până la primăvară, nu voi putea alerga pe câmp. Aerul este încă foarte rece, așa că voi merge la sală. Până când vine vremea caldă, voi încerca totuși să fac câteo scurtă plimbare în aer liber fiecare zi. Mișcarea în aer liber nu poate fi înlocuită de absolut nimic.

-fără dulciuri în timpul săptămânii (cu excepția fructelor, și a sucurilor de fructe sau shale-urilor de fructe și iaurt.) Fără zahăr în cafea și ceai.

-pânine cât mai puțină. Ne-am luat crakere Wasa; fără plăcintă, langoși (cele mai mari slăbiciuni ale mele) în timpul săptămânii; după cum spuneam deja, și fără prăjituri în timpul săptămânii.

-nu se mai mănâncă după orele 18:00. (din nou excepție fac fructele).

-miercuri și vineri, zile tradiționale de post, sărim peste masa de dimineață obișnuită, iar după masa luăm doar o gustare ușoară. (nu am pretenția că este post! Postul înseamnă mult mai mult!)

-sămbătă și duminică este mai lejer. Atunci consumăm și ceva prăjituri/plăcinte, dar nici atunci nu mâncăm după 18:00 și nu ne „aruncăm” pe mâncare. Faptul că în weekend există anumite libertăți este oarecum motivator și ajută să îți pui frâu în timpul săptămânii. Excepțiile sunt „reglementate” și ele! Altfel mi-e teamă că s-ar înmulți precum ciupercile după ploaie!

Cam atât! Greul de acum începe. Vă doresc tuturor un an nou plin de împliniri de toate felurile. Să vă meargă bine și trupul și duhul. Să fie amândouă sub călăuzirea binecuvântatului Duh al lui Dumnezeu!

keep-calm-and-pune-ti-pofta-n-cui

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Din nou la cioplit: câteva hotărâri pentru trup, în anul care vine

Lasă un răspuns

