COOLtură-inCooltură?

La librăria Cărturești, în mall, Timișoara. Dau o tură pe la rafturile de sus, după care cobor scările înspre secțiunea Religie. (Probabil ați observat că Teologia a fost evacuată de ceva vreme!) Toate bune și frumoase, cu excepția unui lucru: exact pe mijlocul secțiunii religioase, un tânăr stă pe podea și citește….Evident, împiedicând accesul la rafturi. Îmi dreg glasul, nimic. Mă duc pe stânga și mă înclin periculos înspre dreapta și oftez, încercând să ajung la cărți. Nimic. Mă duc pe cealaltă parte, mă înclin și mai periculos spre stânga și oftez. Nimic. Mă scarpin după cap. Mă uit și văd că este loc de citit frumos, amenajat, cu pernuță moale și, mai ales liber, la doar câțiva metri!!! Pe tânărul meu nu îl tentează. Pare că s-a făcut una cu podeaua pe care s-a așezat. Ca pe…mă iertați!, ca Un Budha, dar spre deosebire de original, cu ghiozdanul în spate.

Ce-o fi așa de atrăgător la podeaua aia? Înțeleg când locurile amenajate printre rafturi și mesele sunt ocupate. Te descurci cum poți. Da de ce insiști să citești de pe podea când locurile de la clasa 1, la doi pași, sunt libere? Nu am decât o singură explicație: e COOL! Azi nu mai avem Cultura, ci COOLtură! Sau e inCOOLtură?Mă opresc. În acest articol am fost peste măsură de intolerant, de pasiv-agresiv și judgmental. De unde să știu eu ce e în sufletul omului? Dacă atunci când era mic a avut o experiență traumatică legată de podea? Poate în timp ce era obligat să citească pentru școală, vedea mereu podeaua???, iar acuma nu mai poate să citească numai în contact cu podeaua și cu ghiozdanul în spate? Cred că data viitoare voi colinda pe la secțiunea psihologie. Sau yoga?

sursă foto: aici.

Preparing to exams. Cheerful African teenager reading a book and smiling while sitting on the floor at the library

 

Despre Valentin Fat

pastor, Biserica Baptista Betania, Timisoara.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la COOLtură-inCooltură?

  1. foolfield zice:

    …sau teologie (de parcurs sectiunea `religie`).

Lasă un răspuns

